המדריך לנאשם בדיני תעבורה

המדריך לנאשם בדיני תעבורה

כאשר אדם היה מעורב בתאונת דרכים, אשר בגינה נגרם לו ולאדם אחר, בין אם נוסע ובין אם הולך רגל פגיעה גופנית, בגין נהיגתו הרשלנית וחסרת הזהירות של הנהג הפוגע, אזי קרוב לוודאי כי יוגש נגדו כתב אישום על ידי פרקליטות המדינה.

לפיכך, כל אדם אשר היה מעורב בתאונת דרכים שכזו והינו עומד בפני כתב אישום, חייב לדעת את הדברים הבאים:

1. אין להודות באופן מיידי על אשמתך בקרות התאונה, לא אחת קורה כי גורמים אובייקטיבים לרבות אשמתו של הצד האחר הם אלה שהביאו לקרות התאונה, ובעצם הודה באשמה בקרת התאונה הינכם חורצים את דינכם לעיתים שלא לצורך ו/או שלא באופן מוצדק.

2. נכון הדבר, כי יש לשתף פעולה עם החוקר מטעם המשטרה, אך יש לשים לב כי מוסרים מידע נכון ומדויק, ואם לא יודעים לא מנחשים דבר שעלול להביא לפגיעה ממשית בזכויתיכם.

3. באם הינכם מוזמנים לשימוע על ידי בוחן תנועה, קרוב לוודאי כי נשקלת האפשרות להגיש כנגדכם כתב אישום ועליכם להערך בהקדם כראוי כדי שגרסתכם תוצג באופן הטוב ביותר ולא תגרום להגשת כתב אישום שאיננו מוצדק כנגדכם.

4. רצוי לצלם את מקום התאונה מיד עם התרחשות התאונה, וזאת מכמה מזווית כך שיהיה ברור מבחינתכם כיצד התרחשה התאונה.

5. יש לקחת שמות של עדים אשר היו עדים לתאונה ויש בעדותם משום עזרה לגרסתכם.

6. באם בסופו של דבר הוחליט על הגשת כתב אישום כנגדכם  יש להיוועץ בהתייעצות משפטית עם עו"ד המומחה בתחום, משום שעליו להכין את התיק לדיון, בכל מקרה אין לצאת לידי חובה ולא להחליט להגיע לדיון משום שינתן גזר דין בדרך כלל מחמיר כנגדכם.

7. אם החלטתכם להתייצב לבכם קחו בחשבון, כי אינכם מכירים את החוק ואת הפרקטיקה הנוהגת בבתי המשפט ומשום כך הינכם יכולים לצאת עם ידכם על התחתונה.

8. בעת המשפט עצמו יערך דיון אשר יקרא "דיון הקראה" באם במהלך הדיון תודו באשמה, אזי יהיה השופט מוסמך להרשיע אתכם ולגזור את דינכם בדרך כלל בשלילת הרישיון בפועל וקנס כספי.

9. באם לא תודו באשמה, אזי יתקיים דיון הוכחות שבו תצטרכו להוכיח, מדוע אינכם אשמים וברוב המקרים העונש שיוטל עליכם עשוי להיות גבוה מעונש שנסגר בין עורכי הדין בהסדרי טיעון ואו באם תודו באשמה בדיון ההקראה, וזאת משום שבדיון ההוכחות עלולות לצוץ במהלך חקירתכם עבירו נוספות, אשר גם אם לא נטענו בכתב האישום לבית המשפט יש אפשרות להרשיע אתכם בהן.

10. קחו בחשבון, כי האישום הפלילי קביל גם כראיה במשפט אזרחי והוא עלול לשמש כנגדכם.

11. והכי חשוב סעו בזהירות וכך כולנו נמנע ממצבים אלו.

12. בהצלחה.

-פירמות עורכי דין מובילות-

  • meitar
  • nevo-molson
  • maschit
  • gornitzky
  • yehuda
  • firon
  • firon