מיתוג עורכי דין- יחסי ציבור/ יח"צ לעורכי דין

עו"ד? הצטרף לאינדקס חינם
הדפסה

מיתוג עורכי דין  באינטרנט- הדבר החם הבא?

 

בישראל יש מספר שיא של עורכי דין פעילים - 46 אלף כמעט. האחוז לנפש הגבוה ביותר בעולם.

עורכי דין, יותר מכל, זקוקים למיתוג אישי. על פי המגמה בארה"ב ובארץ, Personal E-Branding הוא הדבר החם הבא. משמעות המונח היא הבלטת השם ברחבי האינטרנט, כמובילים בתחום, באופן אשר יוביל לבידול מול אלפי בעלי מקצוע מאותו תחום וייחרט בתודעת הציבור, באופן אשר יניע גיוס לקוחות חדשים.

מיתוג אישי מתאים גם לעורכי דין שכירים ולא רק לבעלי משרדים או שותפים בכירים. ע"י מיתוג עורך הדין השכיר, תחול תנועת לקוחות נוספים למשרד, דבר אשר ישרת את האינטרס של השכירים ושל מעסיקיהם גם יחד. עורך דין שכיר אשר בזכותו מגיעים לקוחות למשרד, ייהנה מהכרה בחשיבותו למשרד, דבר אשר יבטיח לו שכר גבוה יותר ואפשרויות קידום לעמדת שותף.

בסקר שנערך לאחרונה, נמצא כי חמישה אחוזים מעורכי הדין בישראל מרוויחים כמעט 50 אחוזים מסך ההכנסות של כלל עורכי הדין בארץ.

מיהם אותם עורכי דין? התשובה ברורה- אותם אלו אשר נתפסים כ"מותגים" בעיני התקשורת והקהל הרחב. רובם עשו זאת בעבודה איטית שנמשכה שנים רבות. כיום, רשת האינטרנט על מכלול רבדיה כגון אתרי תוכן, מנועי חיפוש, אתרי חדשות מקומיים וארציים, רשתות חברתיות ואתרי וידאו, מאפשרת לבצע לכל עו"ד ואף לצעירים שביניהם, לבצע מיתוג שכזה בפרק זמן של חודשים בודדים ולזכות בחשיפה אדירה בפני הציבור הישראלי.

כפי שפורסם אמש בעיתון ידיעות אחרונות, מהפכת הפרסום באינטרנט שהחלה לפני מספר שנים, תלך ותגבר. אלה עיקרי ההמלצות שיובאו לאישור הלשכה בקרוב:

 

1. קידום אורגני במנועי חיפוש

קידום אורגני הוא תהליך שנועד לקדם את מיקומו של אתר בתוצאות החיפוש הרגילות, הלא ממומנות, של מנועי החיפוש. על-ידי התאמת תוכן האתר לדרישות של גוגל, נותנת גוגל לאתר ציון גבוה יותר ומדרגת אותו בעמודים הראשונים של תוצאות החיפוש שלה.

לפי ההצעה שתועלה להחלטת ועדת האתיקה, קידום אורגני יהיה דרך מותרת לשיווק עצמי. כל עורך דין יורשה לבצע קידום אורגני של האתר שלו, בעצמו או באמצעות חברות יחסי ציבור בתשלום.

 

2. שיווק באמצעות רשת חברתית

שיווק באמצעות רשתות חברתיות הוא שיטת שיווק אינטרנטית חדשה יחסית. המאפיין המרכזי שלה הוא השתתפות ברשתות חברתיות, למשל פייסבוק, באתרי שיתוף, בזירות דיון (פורומים, בלוגים, קהילות, טוקבקים) לצרכים מסחריים-עסקיים. נוכחות ברשתות חברתיות, במרבית המקרים, לא נועדה לייצר מכירות במישרין, אלא להעצים את הנוכחות באינטרנט ולבנות זיקה אישית ואהדה בקרב הגולשים. לפי ההמלצות, אין כל מניעה שעורך דין יהיה פעיל ברשת חברתית, בכפוף לכללי האתיקה הקיימים.

 

3. ניהול בלוג

בלוג הוא מעין יומן פומבי שאדם (בלוגר) מפרסם באופן קבוע ברשת וכותב בו ככל העולה על רוחו. לפי הצעת ההחלטה שתוגש לוועדה, אין מניעה שעורך דין יהיה בעל בלוג, בכפוף לכללי האתיקה.

 

נמרוד מחברת Amadeus Networks המתמחה בשירותי מיתוג אישי לעורכי דין, מתאר את שלבי תהליך המיתוג האישי באופן הבא:

 

1. בניית אסטרטגיה שיווקית

2. פיתוח או שדרוג אתר האינטרנט לטכנולוגיית קוד פתוח

3. תוכן שיווקי מוטמע בפורטלים ואתרי תוכן שונים

4. עדכון על בסיס יומי של תכני אתר המשרד

5. דיוור אלקטרוני באמצעות ניוזלטר

6. משלוח הודעות לעיתונות על תביעות ופסקי דין דל המשרד

7. חשיפה ברשתות חברתיות כגון פייסבוק, לינקד-אין, מייספייס

8. קידום במנועי החיפוש גוגל, וואלה, יאהו, בינג

9. מודעות אדוורדס בגוגל

10. חשיפה במאגרי מאמרים שונים

11. הפקת ראיונות מקצועיים אשר יופצו ביוטיוב ושאר אתרי הוידאו.

 

בכתבה שפורסמה במגזין כלכליסט, נמסר כי עשרות עורכי דין, שותפים במשרדים גדולים או בעלי משרדי "בוטיק" מובילים, מגיעים לסכום משיכה חודשי המתחיל ב־325 אלף שקל לחודש, כלומר, כ־4 מיליון שקל בשנה. באמצעות פעולות מיתוג נחושות ויצירת רשת של אזכורים חיוביים ברשת, ניתן להגיע ליעד מעורר התפעלות זה.

 

יחד עם זאת, חשוב לציין כי מיתוג לבדו, ללא מצויינות בשירות ללקוח, דינו להיכשל לטווח הארוך. לדברי נמרוד: "עורכי דין המרוויחים שכר עצום של מיליוני שקלים בשנה, נותנים, רובם ככולם, שירותי עריכת דין ברמה הגבוהה ביותר, דבר המאפשר גיוס לקוחות נוספים המגיעים בשיטת מפה לאוזן דרך הלקוחות המרוצים".

 

לייעוץ בנושא מיתוג אישי, ניתן ליצור קשר עם נמרוד מחברת Amadeus Networks במייל: OrheyDin@gmail.com